واکسیناسیون ۳۵ درصدی دانش آموزان استان مرکزی

جمالیان گفت: در شهرستانهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از تعداد ۸۲۷۹۷ نفر جمعیت بین ۱۲ تا ۱۸ سال، ۲۹۴۰۴ نفر که برابر با ۳۵.۵۱ درصد از جمعیت می باشد ، واکسینه شده‌اند که در این میان، شهرستان فراهان با ۵۰/۱۹ درصد در رتبه نخست و شهرستان آشتیان با ۳۲/۴۳ درصد در جایگاه آخر قرار دارد.

به گزارش نسیم خنداب به نقل از دیار آفتاب؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : در حال حاضر مهمترین دغدغه حوزه سلامت تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان است بنابراین از تمامی خانواده‌ها می خواهیم نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند و برای ثبت نام و دریافت نوبت به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به نشانی www.salamat.gov.ir مراجعه کرده و بعد از ثبت نام به مراکز واکسیناسیون در استان مرکزی مراجعه نمایند

جمالیان اظهارکرد: از آغاز واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال از لحاظ درصد پوشش واکسیناسیون شهرستان های فراهان و آشتیان، بیشترین و کمترین درصد را داشته اند.

وی گفت: واکسنی که برای دانش آموزان مطالعه شده و به تایید رسیده در حال حاضر واکسن سینوفارم است که به این رده سنی تزریق می‌شود و این را هم باید بدانیم، واکسن به معنای پایان کرونا نیست و همه افراد واکسینه شده حتما باید ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را به خوبی رعایت کنند 

جمالیان افزود: در شهرستانهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از تعداد ۸۲۷۹۷ نفر جمعیت بین ۱۲ تا ۱۸ سال، ۲۹۴۰۴ نفر که برابر با ۳۵.۵۱ درصد از جمعیت می باشد ، واکسینه شده‌اند که در این میان، شهرستان فراهان با ۵۰/۱۹ درصد در رتبه نخست و شهرستان آشتیان با ۳۲/۴۳ درصد در جایگاه آخر قرار دارد.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان فراهان ۲ هزار و ۳۳۳ نفر نوجوان ۱۲ تا ۱۸ سال وجو دارد که از این تعداد هزار و ۱۷۱ نفر تا کنون واکسینه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد : همچنین تعداد نوجوانان این رده سنی در شهرستان شازند ۹ هزار و ۷۸۳ است که از این تعداد بیش از ۴ هزار و ۸۵۸ نفر واکسینه شده اند.

جمالیان همچنین یادآور شد: تعداد این رده سنی در شهرستان های خنداب ۴۷۹۷ دلیجان ۴۸۸۴ محلات ۴۳۱۰ اراک ۴۵۱۳۴ تفرش ۱۶۴۲ کمیجان ۳۳۴۸  می‌باشد که درخنداب(۲۰۷۴) دلیجان(۲۰۰۸) محلات(۱۷۳۰) اراک(۱۵۴۸۷) تفرش(۵۵۳) و کمیجان نیز به ۱۱۲۵ نفر واکسن تزریق کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطر نشان کرد: از لحاظ درصد واکسینه شده ها، شهرستان شازند با ۶۵ درصد، خنداب با ۴۳درصد، دلیجان با ۴۱ درصد،محلات با ۴۰ درصد،اراک با ۳۴ درصد،تفرش با ۳۳ درصد و شهرستان کمیجان با ۳۳ درصد در رده های بعدی واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =