اوج گیری دوباره کرونا در استان مرکزی/زرندیه قرمز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه آرام آرام در حال اوج گیری دوباره کرونایی هستیم گفت: متاسفانه در آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان، شهرستان زرندیه قرمز شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خنداب،به نقل از دیار آفتاب؛ سید محمد جمالیان گفت: متاسفانه در آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان، شاهد اوج گیری دوباره هستیم.

وی افزود: طبق این اعلام شهرستان زرندیه در وضعیت قرمز و ۶شهرستان اراک،ساوه،تفرش،فراهان،آشتیان و دلیجان در وضعیت نارنجی( پر خطر ) قرار دارند.

جمالیان تاکید کرد: متاسفانه علی رغم تاکید و توصیه های مکرر،ساده انگاری و خیال عبور از موج ‌پنجم باعث شد بلافاصله گرفتار موج ششم این بیماری شویم.

وی اظهار کرد: همچنین در این رنگ بندی،شهرستان های محلات،خمین،شازند،خنداب و کمیجان در وضعیت زرد هستند که با کوچک ترین غفلت،آنها نیز به وضعیت نارنجی خواهند رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در هفته های گذشته به سمت عبور از موج پنجم در حال حرکت بودیم و همه ی شهرستان های استان از وضعیت قرمز خارج و کم کم تعداد شهرستان های دارای وضعیت زرد نیز در حال افزایش بود که متاسفانه به یکباره معادلات به هم ریخت و مجددا به سمت موج بعدی در حال حرکت هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم استان خواست تا برای مواجه نشدن با موج سهمگین ششم،دستورالعمل های بهداشتی را به صورت جدی و بسیار سختگیرانه تر رعایت و دنبال کنند .

جمالیان گفت: اتصال پشت سر هم موج های کرونا،توان و انرژی مدافعان خسته ی  سلامت را خواهد گرفت و این می تواند پیامدهای بسیار بدی را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی،زدن واکسن نیز بسیار تاثیر گذار است و اولین و مهمترین علت در کنترل این بیماری به شمار می رود.

گفتنی است در اعلام وضعیت رنگ بندی کرونایی،رنگ قرمز به معنای خیلی پرخطر،نارنجی یعنی پر خطر و زرد به معنی خطر متوسط است و این نشان دهنده ی وجود خطر در همه‌ی سطوح(خیلی پرخطر،پرخطر و خطر متوسط) کرونایی است و لذا به جد از همه ی هم استانی های گرامی درخواست می شود تا ریشه کنی کامل و رسیدن به وضعیت های عادی،همچنان پروتکل های بهداشتی و به خصوص زدن ماسک را رعایت کنند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 1 =