پیاده‌روی اربعین به یک نماد دینی و حرکت عظیم تبدیل‌شده است

میر مهدی گفت: امروز پیاده‌روی اربعین به یک نماد دینی و حرکت عظیم تبدیل‌شده است و به سمت گسترده‌تر شدن مذهب تشیع و مکتب اباعبدالله الحسین(ع) پیش می رود.

به گزارش نسیم خنداب؛ حجت‌الاسلام میرمهدی، کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب ضمن تسلیت اربعین حسینی (ع) گفت: امام حسن عسگری(ع) فرمودند: مؤمن پنج نشانه دارد: اقامه ۵۰ رکعت نماز (مجموع واجبات و مستحبات)، خواندن زیارت اربعین، انگشتر عقیق در دست راست کردن، در سجده پیشانی بر خاک نهادن و «بسم الله الرحمن الرحیم» را (در نماز) بلند گفتن.

وی بیان کرد:علمای قدیم به وجوب زیارت امام حسین(ع) فتوا می دانند که همه حداقل یک‌بار در عمر خود مانند حج، امام حسین (ع) را زیارت کنند.

میر مهدی افزود: از سوی حضرات معصومین زیارت اربعین سفارش فراوانی داشته‌اند و یکی از زیارات مهم محسوب می‌شود و هرکسی توانایی دارد نباید این زیارت را ترک کند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: پیاده زیارت کردن ترویج حرکت امام حسین(ع) است و جزء شعائر محسوب می‌شود و با این حرکت اهمیت زیارت امام حسین(ع) را به تمام دنیا اعلام می‌کنند. روایت هست که هرکسی پیاده به زیارت حضرت اباعبدالله(ع) برود، برای هر قدم ثواب حج مقبول را دارد.

وی گفت: امروز پیاده‌روی اربعین به یک  نماد دینی و حرکت عظیم تبدیل‌شده است و به سمت گسترده‌تر شدن مذهب تشیع و مکتب اباعبدالله الحسین(ع) پیش می رود. ان شالله به واسطه این حرکت جمعی زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم کنیم .

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =