فرار شاه، زندگی مردم زیر سلطه قدرت های استکباری را برای همیشه فروبست

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ۲۶ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ سالروز فرار شاه از ایران است؛ فراری که دفتر سلطنت پهلوی و زندگی مردم ایران زیر سلطه قدرت‌های استکباری جهان را برای همیشه فروبست.

به گزارش نسیم خنداب؛ محمدجواد یاری، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: ۲۶ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ سالروز فرار شاه از ایران است؛ فراری که دفتر سلطنت پهلوی و زندگی مردم ایران زیر سلطه قدرت‌های استکباری جهان را برای همیشه فروبست.

وی بیان کرد: انگلیسی‌ها در سال ۱۲۹۹علیه حکومت نیمه دموکراتیکی که بعد از مشروطیت شکل‌گرفته بود کودتا کردند و فرد بی‌سواد و وابسته به اسم رضاخان را به‌عنوان دیکتاتور بر ملت تحمیل کردند. 

یاری افزود: بار دیگر در سال ۱۳۲۹ نهضت ملی نفت شکل گرفت دولت ملی تشکیل شد اما بازهم انگلیسی‌ها و آمریکایی‌های مدعی حقوق بشر، دموکراسی در ایران را نابود کردند و محمدرضا پهلوی را به قدرت رساندند و یک دیکتاتوری ۳۷ ساله بر ملت ایران تحمیل کردند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: امروز از این جهت مهم است که پایان فرار ۷ هزار سال حکومت دیکتاتوری  و ضد مردمی در ایران رقم خورد باید این روز را پاس داشت و مردم و جوانان را نسبت به حکومت دیکتاتوری پهلوی آگاه کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان حقایق را به‌طور کامل وارونه نشان می‌دهند نباید در مقابل آن‌ها سکوت کنیم. باید با تبیین و روشنگری اجازه وارونه نشان دادن حقایق را به آن‌ها ندهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یازده =